دریافت کد ابزار آنلاین
بلاگ گروه مترجمین ایران زمین
افزایش تمرکز هنگام مطالعه - کنکور آسان است.
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://dadvar.ParsiBlog.com
dadvar1064@gmail.com 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

افزایش تمرکز هنگام مطالعه

برخی از شما دانش‌آموزان هنگام مطالعه و درس خواندن از تمرکز لازم برخوردار نیستید. مثلاً 10 دقیقه روی یک کتاب متمرکز می‌شوید و بعد تا به خودتان می‌آیید متوجه می‌شوید که نیم‌ساعت از وقت‌تان از دست رفته یا هر لحظه فکر و خیال به سراغتان می‌آید.

شماره تماس جهت مشاوره رایگان کنکور:09101205702

حالا برای برطرف کردن این مشکل چه‌کار باید کرد؟

در این مقاله به بیان یک راهکار ساده و در عین حال موثر برای برای افزایش تمرکز در هنگام مطالعه می پردازیم که به روش کاغذ برگردان معروف است.

همیشه هنگام مطالعه یک کاغذ دو طرف سفید کنار دست‌تان باشد. به محض این‌که فکری به سراغتان آمد روی کاغذ یادداشت کنید.کاغذ را برعکس کنید، به طوری که سمت سفید یا نوشته‌نشده‌ی آن، رو به شما باشد. کاغذ را کنار دست‌تان قرار دهید و هر بار هر فکری به ذهنتان رسید کاغذ را بردارید و در ادامه‌ی سمتی که روی آن نوشته‌اید، موضوع را یادداشت کنید و دوباره برگردانید که سمت سفید یا همان نوشته‌نشده رو به شما باشد و دوباره مطالعه‌تان بپردازید.

پس از این‌که از مکان مطالعه‌ی خود بلند شدید می‌توانید کاغذ را بردارید و به چیزی که نوشتید فکر کنید. بعد از گذشت 15 الی 20 روز متوجه می‌شوید به مرور و روز به روز تعداد مطالب نوشته‌شده‌ی شما در کاغذ زیر دست‌تان کاهش می‌یابد. انجام مداوم این کار در یک دوره‌ی نه‌چندان طولانی‌‌مدت، تمرکز شما را هنگام مطالعه افزایش می‌دهد و با یک تیر دو نشان می‌زنید:

اول این‌که هنگام مطالعه یاد می‌گیرید فقط به مبحث مورد مطالعه فکر کنید و دیگر این‌که به افکاری که در ذهنتان است در زمان مناسبش فکر می‌کنید.

مفهوم زندگی، تلاش دائمی است، پس هیچ گاه آرام و ساکن ننشینید.


[ یکشنبه 93/12/3 ] [ 12:35 صبح ] [ dadvar ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام .جهت برنامه ریزی ومشاوره رایگان برای تمام مقاطع تحصیلی با شماره 09101205702 تماس بگیرین.برای موفقیت تو کنکور تماس بگیرین
موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 40
بازدید دیروز: 158
کل بازدیدها: 438315